Analitycy informują: czeka nas więcej reklam w grach
- 10.07.2007, godz. 11:23
Według analizy sporządzonej przez ekspertów z Yankee Group już wkrótce w grach pojawi się znacznie więcej reklam. Treść dokumentu wskazuje na to, że wartość reklam zamieszczanych w grach komputerowych osiągnie w 2011 roku astronomiczną kwotę 971,3 miliona dolarów. Dla porównania, wartość ta wynosiła w roku 2006 jedynie 77 milionów dolarów.
Z raportu wynika, że liczba gier, w których znajdować się będą reklamy wzrośnie w 2008 roku dwukrotnie. Ponadto, jeśli wzrost ten okaże się stały, z czasem może okazać się, że reklamy zamieszczane w grach wyprą tradycyjne środki promocji.
Na szczęście, nie jest to bliska przyszłość. Dla porównania, wartość reklam zamieszczanych w internecie, w zeszłym roku wzrosła o 4,3 miliarda dolarów. Reklamy zamieszczane w telewizji, gazetach czy radiu zanotowały natomiast wzrost w wysokości 3,6 miliardów dolarów.
Eksperci z Yankee Group w swoich przewidywaniach nie są osamotnieni. Firma eMarketer szacuje, że przed rokiem 2011 wartość reklam w grach powinna wynieść, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, ok. 969 milionów dolarów. Natomiast analitycy z PricewaterhouseCoopers prognozują, że w niedługim czasie reklamy tego typu staną się głównym motorem napędowym rozwoju rynku gier komputerowych.
Wygląda na to, że graczom wypada jedynie pogodzić się z trendem. Na pocieszenie - więcej reklam to więcej wpływów dla producentów. To z kolei wiąże się z większymi funduszami na produkcje gier, czyli w istocie lepszymi tytułami. Miejmy nadzieję.